Известие

Collapse
No announcement yet.

Alfa 147селе мина в авариен режим заради датчик

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    При това положение, не разчитай на това, че си пръскал и чистил буксите.
    Проследи веригите от педала до ECU-то, като ползваш скицата:



    Мери и за късо съединение между проводниците, като откачиш буксата на ECU - то и тази на педала и мериш съпротивление на всеки един от проводниците спрямо останалите, в т.ч. и спрямо шаси.

    Накратко - трябва с мерене да установиш това, че връзките между педала и ECU - то са наред.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 18:13.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от krissr Покажи съобщение
      не се променя процента на педала при натискане. не съм дал 1 стотинка за частите които пробвам наблизо до мен има 2ма авто монтъори и автоморга допитвам се за повечето неща ходил съм по автосервизи на времето и ми е писнало да ме посрещат като банкомат и да се чудят как да ме излъжат а и все пак този форум не е ли точно за това за обмяна на опит и информация на хора които имат желание сами да се справят с проблемите си преди месец имах друг проблем със същата алфа и ако не се бях хванал аз щях да похарча минимум 700 лева за ремонта а ми излезе само 200, а съм я купил преди 2 месеца и нещо харесвам си я не искам да я продавам, а да си я направя, и да си я карам ако не изскочи зайчето и да разбера от къде е проблема ще се насоча към някой от специалистите, но за сега не съм се предал и мисля, че ако разбера аз, и след мен другите от къде е бил проблема, ще е по добре от колкото да ида в сервиз да ми вземат 200-300 лева и да си замълча, и като ви се случи на вас и вас да ви подкарат....
      Похвално, колега. Казах ти го от гледна точка, че поне имаш избор да ти помогнат кадърни хора в София. Аз също си ремонтирам повечето работи сам. Успех

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от krissr Покажи съобщение

        като натисна педала на газта леко и не тръгва както преди и понеже е селеспийд и съм на включена 1ва и като дам газ подскача с удър на празен ход оборотите са си добре на мултиекускана изписва че педала е на 50 % достигам 4500 оборота максимум повече не може и не удря в някакъв прекъсвач
        Да не искаш да ми кажеш, че не можеш да излезеш на неутрална и да форсираш двигателя?

        Първоначално публикувано от krissr Покажи съобщение
        не се променя процента на педала при натискане
        Последно, тези 50% горе кога ги отчиташ?
        От колко % тръгват стойностите при тихи обороти, до колко максимално стигат и как се променят(плавно или скокообразно) при плавно натискане на газта?
        Това е от значение, ако искаш да си икономисаш мерене на всички вериги. Иначе колегата ecotronic ти е дал схената, хващаш мултицета и мериш всички линии между педала и ЕКУ-то за непрекъснатост и помежду им и към маса за укъсявяне.
        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

        Comment


        • #49
          доста странно се получи с тия мултиекускани и фиатекускани на друг лаптоп ми изписваше 50 % педала и блокнат когато подавам газ на неутрална

          на моя си лаптоп изписва че педала е на 0 % при подаване на газ стига до 36 % и има покачване на показатели

          при новото четене пак изписа потенц. на педала но и топлинен сензор и дебитомер нулирам грешките дебитомера и топл сензор се махат подавам газ и пак се показват в грешките ква е цялата работа нз ама все едно има изгубена маса или нз...

          ще премеря нещата разучих схемата но с тоя мултицет и тия дълги разстояния ще бъде трудно при резултат ще пиша.
          Alfa 147 Selespeed---> красавица

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от krissr Покажи съобщение
            доста странно се получи с тия мултиекускани и фиатекускани на друг лаптоп ми изписваше 50 % педала и блокнат когато подавам газ на неутрална

            на моя си лаптоп изписва че педала е на 0 % при подаване на газ стига до 36 % и има покачване на показатели

            при новото четене пак изписа потенц. на педала но и топлинен сензор и дебитомер нулирам грешките дебитомера и топл сензор се махат подавам газ и пак се показват в грешките ква е цялата работа нз ама все едно има изгубена маса или нз...

            ще премеря нещата разучих схемата но с тоя мултицет и тия дълги разстояния ще бъде трудно при резултат ще пиша.
            Другите грешки са заради неправилното управление на дросела.
            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

            Comment


            • #51
              проблема е в 4,5,6,1 съответно 8 25 40 и 7
              A8, Signal for potentiometer - 1 accelerator pedal
              A7, Power supply for accelerator pedal potentiometer
              A25, Earth for potentiometer - 2 accelerator pedal
              A40, Signal for potentiometer - 2 accelerator pedal
              останалите 2 пина работят имат връзка помежду си вероятно и заради това позволява някаква работа на педала та интересното сега е какво следва ??? тия прекъснати жички къде може да са се прекъснали като на буксата на екуто няма скъсано и извадено и кабела дето се завира към купето няма какво да го е наранило уж, нямам добри връзки и тва е сега е ясен проблема но не е ясно как е станало и сега какво може да се направи да се пуснат 4 нови кабела и да се залепят към буксите или .... ?
              Alfa 147 Selespeed---> красавица

              Comment


              • #52
                На схемата има означен и вариант с междинна букса (D49 на схемата). Сигурно при теб я има и прекъсванията са в нея. Намери я и я оправи или просто шунтирай. Ако не можеш да я намериш, винаги можеш да изтеглиш нови кабели.

                Такава кръгла букса (D49) ми прилича като да е преходна букса
                между купето и моторния отсек

                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 18:09.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #53
                  мхм най-вероятно там се е скрил проблема в тая букса и сигурно е доста завряна ще я търся ако не пускам кабелите ама направо ще си търся нова букса да не режа тая и на нея ще закачам но дано намеря проблема в междинната
                  Alfa 147 Selespeed---> красавица

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от krissr Покажи съобщение
                    мхм най-вероятно там се е скрил проблема в тая букса и сигурно е доста завряна ще я търся ако не пускам кабелите ама направо ще си търся нова букса да не режа тая и на нея ще закачам но дано намеря проблема в междинната
                    По добре е да я откриеш и оправиш, защото през нея освен връзките на педала вървят още доста връзки. Вероятността някоя от тях да не е читава е голяма.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #55
                      ахаа да редактирал си предния си пост и си добавил снимката а аз писах преди редакцията добре ще я намеря
                      Alfa 147 Selespeed---> красавица

                      Comment


                      • #56
                        колеги от алфа оунър също са имали този проблем
                        http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...220-p1221.html
                        http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...acle-cure.html
                        за сега ще пробвам с еку ресет без да режа кабеляци че там са го направили и не е помогнало с рязане и преправяне
                        Alfa 147 Selespeed---> красавица

                        Comment


                        • #57
                          Ако правилно си извършил измерването на ел. веригите между педала и ECU - то и така си установил липсата им за описаните по-горе пинове, ресет, адаптация на дросел или каквото и да било няма, как да възстанови прекъснатите проводници.

                          Но нищо не пречи да опиташ.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #58
                            ами резултата е че еку-то ми е ресетнато вече и че позаредих акумулатора не съм съвсем назад, а и колата не се оправи ще се режат кабели букса няма някой я е елиминирал някога и липсва....
                            Alfa 147 Selespeed---> красавица

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от krissr Покажи съобщение
                              ами резултата е че еку-то ми е ресетнато вече и че позаредих акумулатора не съм съвсем назад, а и колата не се оправи ще се режат кабели букса няма някой я е елиминирал някога и липсва....
                              Провери свръзките в местото на елиминацията и.
                              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                              Comment


                              • #60
                                Буксата може да е елиминирана, а може и изобщо да не я е имало. Както е видно от схемата, и двата варианта ги има в заводско изпълнение.

                                Това, което е странно за мен е как така допреди време този проблем не го и имало и изведнъж 5 проводника се оказват прекъснати.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X